Jeg har selv lidt tunge ting med bagagen, og holder dem som regel for mig selv, med mindre jeg kender folk virkelig godt. Men har tænkt over, om det ville afskrække jer, hvis i mødte en kvinde der havde lidt ar på sjælen? Hvis det feks. Handlede om en date i lige var begyndt at se. Har selv den forestilling, at hvis jeg fortæller tingene direkte, at min date måske ville føle det for uoverskueligt og at jeg måske ville være en for stor mundfuld? Hvilket egentlig er ærgerligt, for det betyder at der går virkelig lang tid, før en date får lov at lære mig sådan rigtigt at kende og det skaber lidt af en facade, som jeg ikke er helt tilpas i. Så burde jeg bare være helt åben fra starten?

Flotpåenfredag, 28
11-10-2017. Kl. 22:19
Vis:

Den er svær, for den kan så nemt gå begge veje.

Mit bedste bud er at holde det konkret til hvad der er her og nu, så i en dating fase så hold dig til hvad der er relevant for dating. Altså hvad de ting du har i bagagen betyder for den du er i dag eller hvordan du reagerer. Eksempelvis har du svært ved at stole på folk/mænd, så er det rart ligesom at få på plads. hvis han spørger hvorfor så kan du altid bare svare "dårlige erfaringer". Hvis han inderligt er interesseret allerede, så spørger han nok - ellers skyder han det hen.

Nogen mænd er gode til at bære bagage, andre er ikke. Men om de vil handler ofte om hvor meget de vil kvinden, efter min erfaring. Så det er helt okay at sælge dig selv med hvad du kan tilbyde først, og så langsomt åbne op om hvilken bagage der må være.

Men for at være ærlig, så tror jeg det er de færreste der har en så tung bagage at et hvilket som helst andet mennesker det virkelig elsker den person, ikke vil hjælpe med at bære den.

Man kan ikke vise alle at man er sårbar og usikker indeni. Men man behøver jo ikke at være en anden for ikke at vise det. Holdninger og værdier er jo stadig det samme, og ligeledes er drømme og ønsker.

Jeg har en god ven der har været indlagt på psyk og fået elektrochok behandlinger, han var meget bekymret da han mødte sin nuværende kæreste for hvordan han skulle fortælle alt det. Men det kom hen ad vejen som de også fik opbygget mere tillid til hinanden, og det tror jeg er den bedste løsning. Skide surt hvis det så betyder det hele har været spildt, men så ved man også at den andens følelser ikke var helt ægte.

Kimowich, 31 år 11-10-2017. Kl. 23:23
Er du enig?
  • 15
  • 4
Se 7 tidligere kommentarer

Ja, hun var lidt småfuld og havde inviteret mig til hendes fødselsdag 2 min før - men ja selvfølgelig er der god service, det er hvad vi lever af. Bliver også langt an på med jævne mellemrum, og man kommer bare langt med noget flirt, også man-flirt.

Helt sikkert, mødte jo kæresten fordi hun kom ind under en date med en af vore stamkunder, og kunne simpelthen ikke lade være med at prikke lidt til hende. Da han så viste sig at være en nar, så kom hun ind til mig og flirtede lidt, og smed så hendes nummer til mig.

Personligt synes jeg selv vi har stået meget stille, men du har ret i at det er gået ret stærkt når man tænker sådan nærmere over det, kun 2 måneder siden jeg mødte hende første gang.

Og jo det var nok gået, men det var rart lige at have lidt ekstra med i baghånden. Hun troede heller ikke helt på det, så nødvendigt var det nok ikke, det skadede dog ikke.

Kimowich, 31 år 12-10-2017. Kl. 23:14

Du skal være logget ind for at kunne skrive

Det kommer selvfølgelig an på, hvad du selv leder efter - men set i mine øjne, så er åbenhed en god ting. Hvis fyren ikke kan klare det, så er det vist bedre at finde en anden. Det går sådan set begge veje.

Nord, 30 år 11-10-2017. Kl. 22:29
Er du enig?
  • 10
  • 2
Se 5 tidligere kommentarer

Og en vrangforestilling? Jeg er jo stadig bare mig, lyver ikke, men undlader specifikke detaljer.

Flotpåenfredag, 28 år 11-10-2017. Kl. 23:02

Du skal være logget ind for at kunne skrive

Interessant problemstilling! Blev nødt til at oprette en bruger, da jeg selv i høj grad kan relatere til din problemstilling. Jeg har selv haft en svær opvækst, og jeg kender til udfordringen i at få åbnet op på en god måde. Jeg er dog startet ud med at spørge mig selv, hvorfor det egentlig er vigtigt for mig at åbne op omkring min historie overfor en kvinde, jeg potentielt ser en fremtid med. Dette er svært at få skrevet i en kortere besked, men helt konkret betyder dette for mig, at jeg i forhold til nogle mænd har et større behov for tryghed og stabilitet. Disse behov er selvfølgelig præget af min opvækst, og selvom jeg ville ønske, at jeg kunne date helt upåvirket af denne, ved jeg godt, at dette ikke er tilfældet. Heraf ved jeg så også, at de førnævnte behov er nogle, som en kommende kæreste faktisk er nødt til selv at kunne finde værdi i for at kunne skabe et bæredygtigt forhold sammen med mig. Derfor er det vigtigt for mig, at jeg ret tidligt finder ud af, om hende jeg dater både kan acceptere vilkårene og samtidig se værdien i disse.

Alt dette betyder altså, at jeg på en første date med en kvinde typisk vil se daten som en mulighed for at undersøge, om der ganske enkelt er kemi og grundlag for at ses igen. Hvis der er grundlag for dette, vil jeg på anden date stille og roligt åbne op omkring min historie med et KLART overordnet fokus på, hvordan min bagege påvirker mig i forhold til et fremtidigt forhold og altså IKKE med overordnet fokus på selve bagagen. Jeg ønsker nemlig ikke, at min date skal have ondt af mig eller skal forsøge at "reparere" mig, så ved at fokusere primært på mine fremtidige ønsker, viser jeg samtidig min date, at jeg selv kan tage vare på min bagage, men at jeg selvfølgelig vil blive enormt glad for, hvis en kæreste blot har lyst til at støtte mig lidt undervejs. Her viser jeg også en kommende kæreste, at jeg ikke sidder fast i min fortid, men at jeg faktisk evner at håndtere de udfordringer, livet kan byde på. Det er endda gået op for mig, at både ekskærester og venner finder en stor tryghed i at vide, at jeg også godt kan klare, at jeg møder lidt modstand i livet.

Dette er helt klart en fremgangsmåde, som jeg har haft god erfaring med, og det gør faktisk et stort indtryk på mig, når en kvinde viser mig, at hun er i stand til at håndtere hendes udfordringer og samtidig rummer nok selvindsigt til at kunne mærke, hvad hun egentlig har brug for som konsekvens af disse.

Jeg håber, at du kan finde lidt inspiration i dette, og jeg vil ønske dig mange gange held og lykke med at få åbnet op på den helt rette måde for dig!

PA92, 24 år 06-11-2017. Kl. 05:15
Er du enig?
  • 2
  • 1

Hej og tak for din fine respons. Synes din fremgangsmåde er rigtig god, og kan godt se det der med at der er stor værdi i at man så i det mindste ved hvad det kræver af sig selv i et forhold. Ville jeg også kun have en masse respekt for, hvis en mand var i stand til det. Så helt sikkert, god inspiration og helt sikkert noget jeg vil tage med. Tusinde tak.

Flotpåenfredag, 28 år 06-11-2017. Kl. 19:19

Du skal være logget ind for at kunne skrive

Vær ærlig fra starten og spil med åbne kort. Du behøver selvfølgelig ikke at fortælle alt på én gang, men fortæl det efterhånden, så en eventuel partner ved, hvad han har med at gøre.

Mand, 40 år 12-10-2017. Kl. 06:13
Er du enig?
  • 9
  • 11

Du skal være logget ind for at kunne skrive

At liste grunde op til ikke at date dig virker som selvmord på første date, for der har han ikke en grund til at date dig endnu. Og hvis det er den gamle sang med, at du er blevet såret før, så hold det helt for dig selv

Mand, 26 år 12-10-2017. Kl. 14:10
Er du enig?
  • 5
  • 12
Se 1 tidligere kommentarer

Ja lad det ligge. Fuck it sket er sket det nytter ikke at vade i det mere.

Mand, 26 år 12-10-2017. Kl. 22:46

Du skal være logget ind for at kunne skrive

Ugens quickie

Retningsliner

Husk at tale pænt til hinanden, ik? Det er mere nice for alle.

Vi fjerner indlæg, som:

  • taler grimt og personligt om andre
  • indeholder links til billeder af andre end dig selv. Hvis vi mistænker, at personen på billedet ikke har givet tilladelse til det, så fjerner vi det. No questions asked. 
  • kun har til hensigt at reklamere for kommercielle produkter
  • har et sprogbrug, der ikke er passende
  • ikke overholder loven 
  • bare er nederen og ikke bidrager til en positiv debat

Er du uenig i en kommentar, så giv den en thumbs down. Brug kun "Rapportér", hvis det strider imod disse.

Brugere, der gentagne gange ignorerer advarsler, vil blive blokeret.

Har I spørgsmål eller kommentarer, så skriv endelig til os på digital@benjamin.dk

 

 

Du skal være logget ind for at kunne skrive